Baggins - Welcome to Hungary

Aktuális témák objektív szubjektívséggel.

Friss topikok

Linkblog

Megint Állunk Vaze

2007.09.28. 17:20 | baggins21 | Szólj hozzá!

Címkék: máv eu fejlesztés

A hétvégémet szerettem volna otthon tölteni, család és haverok látogatásával, ezért péntek délután a Keleti felé vettem az irányt. Volt 15 percem a vonat indulásáig, nem sok, de gondoltam a jegyvásárláshoz elég lesz. Kígyózó sorok, a jegypénztárak fele üzemel csak, sebaj gondoltam, a sündisznó is megmondta, hogy tévedni emberi dolog mikor lemászott a drótkeféről, legalább nincs itt se egy szociális munkás, se egy hajléktalan, hogy versenyt fussanak az aprópénzemért, különben is, még egyszer sem késtem le vonatot, olyan már volt, hogy épp indult mikor felugrottam, de a végeredmény számít nem igaz?

Nos az ugrálgatást megspóroltam, mert mire odaértem a pénztárhoz és kértem a jegyet, a pénztáros hölgy átérzően rám nézett - átható tekintetéből valami megmagyarázhatatlan nyugodtság és jóság áradt, éreztem, ha nem lenne közöttünk az a plexi lap, átölelne, és a keblére szorítana – sajnos már elment. Kérdeztem, hogy mikor jön a következő, nem tudna e segíteni, de nem tudott, annak ellenére, hogy a menetrend ott volt az orra előtt. Ezek szerint mégsem a plexi lap tartotta vissza…
A telefonom segítségével gyorsan előkerítettem a menetrendet és szomorúan konstatáltam, hogy csak gyorsvonat jöhet szóba. Szerencsére ritkán utazom ilyennel, mióta a MÁV feltalálta az Intercityt, de annak kell örülni, ami van.
216 km-re 3:20 perces menetidő viszont vérlázító! Nem kell nagy matekosnak lenni hozzá, hogy az ember unalmában kiszámolja, az átlagsebesség 50km/h! Ugyan ez az arány IC-nél 216km 2:32 perc, ami 85km/h. Persze félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy az IC gyorsabb lenne, mindössze az előbbi csak bizonyos városokban áll meg, az utóbbi majdnem minden görbe fánál. Nyugat – Európában folyamatosan dőlnek meg a sebességi rekordok, ami körülbelül annyit tesz, hogy azzal a 3:20 perces menetidővel az egész országot át lehetne szelni, sőt, majdhogynem 1,5 országot!
A magyar vasúti hálózat műszakilag már régen elavult a MÁV-al együtt. Ennél a társaságnál semmi sem változott legalább 20 éve, ha mégis azt hisszük, hogy igen, ki kell ábrándítsam a kedves olvasót, valószínűleg külföldi szerelvényben utazott. Éppen ideje volt már a privatizálásnak! Azok a cégek, amelyek állami kézben vannak, esélyük nincs a versenyszférával szemben, amíg a felelőtlen és ésszerűtlen túlköltekezéseket finanszírozza az állam következmények nélkül, addig a rendszer nem lehet jobb, nincs fejlődés, nincs motiváció a fejlődésre!
Az utasok persze addig nem szívesen vonatoznak, amíg koszos, büdös, de legalább lassú szerelvényekkel utazhatnak drágán. A MÁV pedig még az üzemeltetési költségeit sem tudja finanszírozni, nemhogy fejlesztésekre áldozni.

Akkor kinek a feladata legyen ez? A kormányé? Jó, legyen a kormányé! Az NFT II-ben az Eu-s pénzekből 375 milliárd forint jut vasútfejlesztésre. Ebből a főbb útvonalakat lehetne is modernizálni, hogy ha már egyszer bevásárolunk bikaerős Taurusz mozdonyokból ne legjobb esetben is csak 100km/h-val vonszolhassák a mozdonyokat (ez tényleg a legjobb eset itt láthatóak a szánalmas pályasebességek), hanem tessék szabadjára engedni azokat a lóerőket!

Aki pedig szeretne a témában mélyebben elmélyülni, ajánlom ezt a linket. Kiderült, hogy sajnos megint nem hozzáértő emberek dolgozták ki a koncepciót, úgyhogy még Mindig Állunk Vaze és állni is fogunk…

A bejegyzés trackback címe:

https://baggins.blog.hu/api/trackback/id/tr65179958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása